Door de Smog het bos niet meer zien. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Max Fattore - WaarBenJij.nu Door de Smog het bos niet meer zien. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Max Fattore - WaarBenJij.nu

Door de Smog het bos niet meer zien.

Blijf op de hoogte en volg Max

02 Februari 2015 | Nepal, Kathmandu

Zo, dag een in Nepal. De vlucht verliep prima, na wat problemen te hebben gehad met mijn conditionele uithoudingsvermogen in Parijs hebben we na een flinke spurt het vliegtuig toch gehaald. Na 15 lange uren was het eindelijk zover. Toen ik uit mijn vliegtuig raampje keek zag ik in de verte door de wolken heen de prachtige himalaya toppen liggen. Mijn eerste stappen op Nepalees grondgebied, zonnetje op mijn gezicht. Niet verkeerd zo met 21 graden aankomen. We lopen 'the international airport of kathmandu' binnen. Het lijkt op een oud schoolgebouw waar de lokalen zijn omgebouwd in loketten. Daar waar de concierge zat zit nu het visum kantoortje. Na wat gedoe met mijn bonnetje kon ik echter toch legaal Nepal binnen stappen. Kon ik hetzeflde maar zeggen van mijn bagage, die ligt nog ergens in Mumbai te wachten tot zij morgen ook de grote reis naar het Himalaya gebergte mogen maken.
Uit het vliegveld gelopen staan er meteen een stuk of 100 mensen te wachten aan de overkant van de straat. Even voelde ik mij brad pitt als allemaal mannetjes van ongeveer 1.60m mij aanspreken en vragen of ik bij hun in de taxi wil. Er stond echter al iemand op mij te wachten dus ik wuifde ze af. 'Max Fattore en Ry van tiel' staat er op een bordje die een Nepalees ophoudt. We stappen bij hem in en hij brengt ons naar het hotel. Wat een drukte in de stad. Mensen krieoelen als mieren tussen elkaar door, begeleid door luide claxon's rijden we de stad in. Het eerste probleem van de stad wat mij meteen opviel was de smog. De sigaretten zijn hier niet voor niets goedkoop. Als je een keer flink inademt heb je al genoeg rook naar binnen gekregen om menig longartsen in Nederland een nachtmerrie te bezrogen. In de verte zie ik hele mooie bergen met mooie bossen erop. Ik hoop ze voor mijn vertrek naar Pokhara nog te kunnen zien, want nu zie ik door de smog het bos niet meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2015

Klep City

12 April 2015

3 weken

31 Maart 2015

5416

01 Maart 2015

De Heyendaal shuttle

14 Februari 2015

Nirvana
Max

Wil jij op de hoogte blijven van mijn prachtige reis door Nepal, hou dan deze blog goed in de gaten! Ik zal zo vaak mogelijk een kort verhaaltje schrijven over mijn ervaringen in Nepal. Welke mensen heb ik ontmoet? Hoe is de natuur? Waar ben ik op het moment mee bezig? Al deze vragen zullen beantwoord worden, Stay tuned!

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 4360

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: