3 weken - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Max Fattore - WaarBenJij.nu 3 weken - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Max Fattore - WaarBenJij.nu

3 weken

Door: Max Fattore

Blijf op de hoogte en volg Max

12 April 2015 | Nepal, Pokhara

Terwijl ik in een klein internet cafetje in pokhara zit, we the kings aan het luisteren ben realiseer ik mij ineens iets. Nog 3 weken. Het einde nadert. Het einde van mijn mooie tijd in Nepal. Mijn tijd met ups en downs, daar waar eerst lichte gevoelens van heimwee waren zijn nu gevoelens van afsuiting, afronding. Mijn tijd hier zit er bijna op. Ik geniet meer van de kleine dingen die Nepal te bieden heeft. Het over straat lopen en bijna aangereden worden, het eten van 'westers' voedsel wat de Nepalezen eigenlijk niet goed klaar kunnen maken. Mijn uitzicht op het meer als ik een keer een kopje koffie ga drinken. De bergen in de verte die altijd net gehuld zijn in een waas van grijze wolken en onduidelijkheid. De winkeltjes waar mensen spullen verkopen die ik haal maar eigenlijk niet nodig heb. De mensen die de gehele tijd jouw aandacht op vragen, aan je zitten. De oude man op de hoek van de straat die al 2 maanden lang vraagt of hij mijn afgetrapte vans een keer mag maken. De kappers die altijd van mening zijn dat mijn kapsel beter kan en naar de stoel wijzen in de winkel. De internationale gemeenschap die elke dag aan mij voorbij loopt. De Blues bar waar de muziek oorverdovend hard staat, zo hard dat je jezelf niet meer hoort denken. De busy bee waar de gemiddelde westerse meid wordt aangerand doo 3 verschillende hitsige, dronken Nepalese mannen. De met asfalt bedekte straat die we eigenlijk niet goed een straat kunnen noemen. De Pokhara Java waar we voor een lange tijd ontbijt hebben gehaald. Die ene mevrouw die na iets meer dan 2 maanden nog steeds niet begrijpt dat ik geen mandarijn wil kopen. Kijken naar de Paragliders als ik ze in de verte aan zie komen vliegen. Ik heb genoten van het land maar het ook vaak gehaat. De culturele verschillen tussen Nederland en Nepal zijn mij goed duidelijk geworden. Nu nog 3 weken. 3 weken lang genieten en fantaseren over mijn reis naar huis. Nadenken over welke liedjes ik op mijn telefoon wil hebben staan voor in het vliegtuig in de bus. Natuurlijk is er ook nog werk te doen. Onderzoeken en een conferentie voorbereiden. Ik hou me wel bezig deze laatste 3 weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2015

Klep City

12 April 2015

3 weken

31 Maart 2015

5416

01 Maart 2015

De Heyendaal shuttle

14 Februari 2015

Nirvana
Max

Wil jij op de hoogte blijven van mijn prachtige reis door Nepal, hou dan deze blog goed in de gaten! Ik zal zo vaak mogelijk een kort verhaaltje schrijven over mijn ervaringen in Nepal. Welke mensen heb ik ontmoet? Hoe is de natuur? Waar ben ik op het moment mee bezig? Al deze vragen zullen beantwoord worden, Stay tuned!

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4351

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: